Naklejki nacinane ploterem do dowolnego kształtu (mniejsze nakłady).
Naklejki nacinane wykrojnikiem do dowolnego kształtu (większe nakłady).
Naklejki standardowo drukujemy na papierach samoprzylepnych (tańsze rozwiązanie) lub na foliach samoprzylepnych (bardziej trwałe podłoże). Drukujemy też na foliach do zastosowań specjalnych: foliach bezklejowych, elektrostatycznych, z extra mocnym lub usuwalnym klejem.
Naklejki drukujemy w różnych rozmiarach w zależności od potrzeb.
Naklejki PROSTOKĄTNE domyślnie docięte są do rozmiaru pojedynczej naklejki.
Natomiast naklejki o DOWOLNYM KSZTAŁCIE (plotowane lub wykrawane) dostarczane są na arkuszach formatu około A3. Możemy oprócz nacięcia do kształtu dodatkowo rozciąć je na pojedyncze naklejki. Należy się jednak liczyć z tym, że wtedy może zmieścić się mniej użytków na arkusz (wymagany jest większy odstęp pod nóż) i koszt produkcji może znacznie wzrosnąć.
Przy naklejkach nacinanych po obrysie (naklejki o nieregularnym kształcie) warto zapytać o indywidualną wycenę przy większej ilości sztuk. W zależności od ilości, rozmiaru naklejki i skomplikowania wycięcia sprawdzamy czy korzystniejsze cenowo jest wycięcie ploterem (naklejki plotowane) czy wykrojnikiem (naklejki wykrawane).
Cięcie na użytki – naklejki plotowane i wykrawane dostarczane są na arkuszach formatu ok. A3.
Możemy oprócz nacięcia do kształtu dodatkowo rozciąć użytki na pojedyncze naklejki.
Wycinanie na przestrzał – naklejki wykrawane mogą być nacięte na arkuszu lub całkowicie wycięte do kształtu.
Naklejki drukowane są na różnych podłożach (papierach, foliach standardowych i specjalistycznych) i w związku z tym mają bardzo różne zastosowania.
Najczęściej spotykamy nalepki adresowe, etykiety na opakowania lub naklejki reklamowe z logo firmowym. Jest to prosty sposób na oznakowanie swoich produktów, przesyłek lub korespondencji, tak żeby wyróżnić je w tłumie.
Naklejkami znakowane są też produkty w promocji. Aby zwrócić uwagę klienta standardowo stosuje się okrągłe czerwone naklejki z oznakowaniem rabatu np. „-50%”.
Przy akcjach rabatowych na monitory, telefony, okulary i inne delikatne powierzchnie najlepiej sprawdzają się naklejki bazujące na elektrostatyce (naklejki bezklejowe) – po usunięciu nie pozostawiają śladów i nie niszczą powierzchni.
Większość maszyn i urządzeń musi posiadać naklejki ostrzegawcze, ułatwiające obsługę sprzętu lub z danymi kontaktowymi do serwisu. Niektóre wymagają naklejek z zaznaczoną datą kolejnego przeglądu.
„Na mieście” natomiast na każdym kroku możemy spotkać wlepki (małe kwadratowe naklejki) – czy to reklamowe, koncertowe, klubów sportowych lub promujące hasła i idee.
Pomysły na zastosowanie naklejek można wymieniać bez końca – ogranicza je jedynie fantazja ich autorów.
Chcesz otrzymać kalkulację, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom?
SPRAWDŹ jakie rzeczy powinieneś podać i dlaczego?