Dzięki wydaniu książki kreujesz się na specjalistę w swojej branży. Z pewnością wpłynie to na rozpoznawalność Twojej marki, wypromuje Twoje produkty oraz usługi i zwiększy ich sprzedaż.
W naszej drukarni najczęściej wykonujemy druk książek typu: poradniki, raporty, materiały konferencyjne i szkoleniowe, instrukcje, publikacje naukowe i religijne. Specjalizujemy się w druku książek w niskich i średnich nakładach (do 400 sztuk). Nasza drukarnia gwarantuje wysoką jakość druku, dobre ceny oraz zawsze miłą i pomocną obsługę. 🙂
Książki drukowane są zazwyczaj w formacie A5 (148×210 mm) lub A4 (210×297 mm). Najczęściej do druku książek stosuje się papier offsetowy 90g lub przy publikacji w kolorze papier kredowy 130g. Na okładkę zazwyczaj używany jest karton 250g.
Okładka książki powinna być pokryta folią w celu jej uszlachetnienia i zabezpieczenia. Wybór rodzaju folii (błysk, mat lub mat soft) zależy od wyglądu projektu graficznego oraz indywidualnych preferencji autora. Folia błysk sprawia, że kolory są bardziej żywe, a mat je przytłumia.
Foliowanie – okładki książek powinny zostać zabezpieczone folią.
Blok książki jest klejony na grzbiecie wraz z grubszą (zazwyczaj kartonową) okładką. Jest to najtańszy sposób oprawy. Można go wykonać już od kilkunastu sztuk. Jest też dobrym rozwiązaniem, jeżeli liczy się szybki czas realizacji.
Taką oprawę wykonujemy w naszej drukarni już od 15 sztuk.
Wzmocniona wersja oprawy klejonej – blok książki jest najpierw zszywany nićmi, a dopiero potem oklejany z okładką. Jest to trwalsze rozwiązanie, lecz niestety droższe. Ta oprawa polecana jest raczej przy opcji drukowania książek w nakładzie minimum 100 sztuk.
Niestety nie wykonujemy tego rodzaju oprawy w naszej drukarni.
Okładkę stanowi tu gruba tektura introligatorska oklejona kolorowym wydrukiem. Arkusze wnętrza są szyte nićmi i oklejane z okładką. Jest to najbardziej elegancka i zarazem najtrwalsza forma oprawy. Minimalny nakład wykonania to 100 szt.
Niestety nie wykonujemy tego rodzaju oprawy w naszej drukarni.
Książka jest doskonałym narzędziem marketingowym. Wydanie własnej książki automatycznie powoduje, że ludzie postrzegają Cię jako specjalistę w Twojej branży. Budujesz w ten sposób wizerunek eksperta i podnosisz rozpoznawalność swojej marki na rynku. Dzieląc się swoją wiedzą zwiększasz zasięg dotarcia do potencjalnych klientów i dajesz poznać swoje kompetencje. Przekłada się to na wzrost zainteresowania Twoimi usługami lub produktami, a co za tym idzie na wzrost sprzedaży w Twojej firmie. Ludzie chętniej kupują od specjalistów, bo wierzą, że otrzymają dobry produkt lub usługę.
Drukowanie książek nie musi się już odbywać w tysięcznych nakładach. Dzisiejsza technologia (druk cyfrowy) pozwala na druk książek już od kilkunastu lub kilkudziesięciu sztuk. Otwiera to możliwość wydania własnej książki początkującym autorom, hobbystom, specjalistom w dość wąskich niszach czy firmom publikującym wiedzę branżową.
Można wydrukować na początek mniejszy nakład, aby sprawdzić jak publikacja zostanie przyjęta przez czytelników. Mamy wtedy dość niski koszt druku, więc nie trzeba mrozić kapitału. Nie potrzeba też magazynu, aby przechować większą ilość książek.
Często zdarza się, że kolejne wydania książek są uzupełniane o dodatkowe informacje lub branża rozwija się tak szybko, że wiedza wymaga aktualizacji. Zazwyczaj też po pierwszym wydaniu sami autorzy dochodzą do wniosku, że niektóre rzeczy napisaliby teraz trochę inaczej. Można też poprawić literówki (te się zawsze znajdą) czy wprowadzić niektóre sugestie czytelników.
Coraz popularniejsze stają się także książki dla hobbystów. Ludzie z pasją mogą podzielić się swoją wiedzą z innymi członkami społeczności. Często spełnią w ten sposób swoją potrzebę samorealizacji. Napisanie książki jest tuż po straceniu na wadze i lepszym zarządzaniu czasem trzecim najpopularniejszym celem jaki zazwyczaj stawiają sobie ludzie.
Chcesz otrzymać kalkulację, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom?
SPRAWDŹ jakie rzeczy powinieneś podać i dlaczego?