Oprócz standardowych kopert używanych do codziennej korespondencji, można u nas też zamówić druk kopert przeznaczonych do zadań specjalnych. Koperty ozdobne możemy wykorzystać do wysyłki lub wręczenia zaproszeń, bonów prezentowych czy voucherów.
Najbardziej standardowe koperty firmowe stosowane w korespondencji to koperty DL (220×110 mm). Czasem spotyka się też koperty C6 (162×114 mm) w której mieści się dokument formatu A6 (105×148 mm). Do wysyłki dokumentów i umów w rozmiarze A4 (210×297 mm) używane są koperty C4 (229×324 mm). Natomiast arkusze A5 (najczęściej ulotki A5 lub pisma A4 złożone na pół) wysyłamy używając koperty C5 (162×229 mm).
Standardowa gramatura koperty uzależniona jest od jej formatu. W naszej drukarni dla danego rozmiaru koperty zazwyczaj oferujemy dwie standardowe gramatury (grubszą bardziej reprezentacyjną i cieńszą ekonomiczną). Do bardziej prestiżowej i okazjonalnej korespondencji stosuje się koperty firmowe ozdobne (bardziej gładkie, zazwyczaj o podwyższonej gramaturze, często też koperty kremowe lub kolorowe).
Personalizacja – koperty możemy też spersonalizować (wykonać usługę nadruku imion i nazwisk lub pełnych danych teleadresowych bezpośrednio na kopercie lub na etykiecie samoprzylepnej).
Druk kolorem białym – możemy też wykonać biały nadruk cyfrowy na ciemnej kopercie (np. czarnej, granatowej, bordowej, zielonej, szarej).
Bardzo ciekawy efekt lakieru wybiórczego powstaje przy druku czarnym kolorem na czarnych kopertach.
Najbardziej praktyczne i najszybsze zamknięcie kopert. Ściągamy pasek zabezpieczający klej, dociskamy klapę i zaklejamy kopertę. Koperty HK są najczęściej stosowane w biurach, gdyż są wygodne w użyciu i zapewniają szczelne zamknięcie. Są również bardzo trwałe – przy prawidłowym przechowywaniu klej zachowuje swoje właściwości nawet przez 5 lat. Zdecydowanie rekomendujemy to rozwiązanie.
Są to koperty z odchylanym skrzydełkiem, czyli odchylając zgięte skrzydełko nakładamy klapkę koperty i dociskamy. W tym momencie klej zaczyna łapać, nie ma tu potrzeby dodatkowego zwilżania klapy. Jest to też dość praktyczne rozwiązanie, lecz minusem jest to, że warstwa kleju szybko wietrzeje. Jeżeli koperty są przechowywane dłużej niż rok to mogą się pojawić kłopoty z dobrym doklejeniem zamknięcia.
Oznacza to, że posiadają one warstwę kleju, którą należy zwilżyć, aby zamknąć kopertę. To rozwiązanie stosuje się zazwyczaj przy cienkich kopertach małego rozmiaru. Są one najtrwalsze (jeżeli chodzi o trwałość kleju na przestrzeni czasu) i najtańsze. Nie jest to jednak ulubiony typ kopert do zastosowań firmowych, ponieważ niewiele osób przepada za „lizaniem kopert” 😉
Trzeba dopasować rozmiar koperty do druków, które będziemy wysyłać. Najlepiej zamówić mniejsze ilości, ale zróżnicowane formaty w zależności od potrzeb.
Czy to ma być koperta HK, SK czy NK (wyjaśnienie tych pojęć powyżej). Od tego uzależnione będą ceny zamówienia. Warto też mieć na uwadze wygodę zaklejania i termin przydatności kleju. Nasza drukarnia w standardzie stosuje koperty HK.
Koperta może mieć prostą klapkę zamykającą – takie mają zazwyczaj koperty firmowe biznesowe. Natomiast do zaproszeń prywatnych często stosowane są koperty (często ozdobne) zamykane w trójkącik.
Do eleganckiej biznesowej korespondencji do klienta lepiej wybrać kopertę wykonaną z papieru o trochę wyższej gramaturze, niż te do celu masowej korespondencji maszynowej. Do zaproszeń czy voucherów możemy dopasować kopertę z papieru ozdobnego, gładką lub fakturowaną, białą lub kolorową.
Nadruk w zależności od ilości sztuk, rodzaju projektu i wybranej koperty może być wykonywany różnymi technikami. Warto zwrócić uwagę, aby (zwłaszcza przy bardzo kolorowym projekcie) technika druku nie wygasiła nam barw oraz na jakość nadruku. Czy potrzebujemy wydruk tylko na froncie czy też z drugiej strony koperty też. Czy projekt zakłada druk do samej krawędzi koperty? Jest to niezbyt korzystne cenowo przy niedużych nakładach.
Koperty z nadrukiem firmowym są niezbędne w każdym biurze. Bardzo usprawniają wysyłkę korespondencji oszczędzając czas na wpisywanie nadawcy. Możemy w nich wysyłać zarówno bieżącą korespondencję firmową, np. oferty handlowe, faktury czy umowy jak i reklamową lub okazjonalną (np. koperty z nadrukiem świątecznym, zaproszenia na galę firmową).
Używając kopert firmowych z kolorowym nadrukiem w wysokiej jakości, który jest spójny z identyfikacją wizualną firmy budujesz wizerunek profesjonalisty i zapewniasz większą rozpoznawalność Twojej marki. Takimi kopertami z pewnością wyróżnisz się na tle listów w zwykłych białych kopertach.
Na kopercie oprócz logo i danych kontaktowych może być nadrukowana wzmianka o nowym produkcie lub usłudze albo informacja o aktualnych promocjach. Koperta firmowa to idealny nośnik reklamowy, który można wykorzystać do komunikacji z klientami.
Oprócz kopert listowych w firmach często używane są koperty ozdobne, np. do wysyłki zaproszeń na imprezy firmowe, listów gratulacyjnych czy voucherów na usługi.
Niebanalny efekt daje nadruk kolorem białym na ciemnych kopertach, np. czarnych, granatowych, bordowych czy zielonych. Ciekawy efekt uzyskujemy też drukując czarnym kolorem na czarnej kopercie, czy czerwonym na czerwonej. Taka realizacja wygląda to podobnie jak druk wybiorczy UV. Możemy też łączyć ze sobą oba te efekty – nadruk białym i efekt lakieru wybiórczego.
Chcesz otrzymać kalkulację, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom?
SPRAWDŹ jakie rzeczy powinieneś podać i dlaczego?